cloud
img

PRZEDSZKOLE

Dziecko akceptowane uczy się kochać

img

PRZEDSZKOLE

Dziecko otoczone aprobatą uczy się lubić siebie

img

PRZEDSZKOLE

Dziecko darzone uznaniem uczy się, że dobrze mieć cel

Witajcie!

Nasze przedszkole to miejsce stworzone dla dzieci.

Każde dziecko jest inne, przez to wyjątkowe, rozwija się w swoim tempie, rozkwita na oczach nauczycieli, opiekunów i rodziców każdego dnia….

Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI  powstało z myślą o dzieciach i dla dzieci. Trzonem jest kadra, której długoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi jest naszym największym atutem. Nasi nauczyciele, opiekunowie, psycholog, logopedzi, pielęgniarka i dyrekcja stanowią zgrany zespół, którego nadrzędnym zadaniem jest dbałość o wszechstronny rozwój dzieci, dostrzeganie mocnych stron dzieci i ich trudności.

Nasze przedszkole powstało w 2010 roku. Szybko okazało się, że nasz pomysł znalazł zrozumienie i wsparcie wśród wielu rodziców, którzy byli bardzo zadowoleni z rezultatów wspólnej pracy z ich pociechami. Do naszego przedszkola uczęszczają więc dzieci, ich rodzeństwo i przyjaciele, co sprawia , że atmosfera mimo 7 grup przedszkolnych jest rodzinna.

Jest  to nowoczesne przedszkole, które oferuje bogaty program zajęć, inspirujących dzieci do emocjonalnego zdobywania nowych wiadomości i umiejętności. Jest to miejsce wyjątkowe, zapewniające każdemu dziecku komfort i bezpieczeństwo.

Przedszkole językowe prowadzi zajęcia metodą zabawy poprzez wszystkie zmysły.

Gwarantuje najlepsze warunki nie tyko do zabawy, ale przede wszystkim do prawidłowego rozwoju dziecka.

Dbając o prawidłowy rozwój młodego człowieka, zapewniamy codzienną obecność “żywego” języka angielskiego oraz języka niemieckiego. Daje to gwarancję osiągnięcia najlepszych efektów nauczania. Nauce języków towarzyszy bezpośrednie działanie, tj. zabawa, śpiewanie piosenek, nauka wierszyków, odgrywanie scenek i zajęcia plastyczne. Daje to maluchom największą satysfakcję z nauki oraz stanowi ogromną do niej motywację.

Czytaj więcej

SMYKI to niezwykłe miejsce…

  • img

    Naszą ideą jest wspieranie rodzica w wychowaniu dziecka, pokazywanie jego mocnych stron, dostrzeganie dominujących inteligencji wielorakich, ale także definiowanie trudności.

  • img

    Każdy wychowawca, jest przewodnikiem, który tworzy odpowiednie warunki do odkrywania i rozwijania przez dzieci ich własnych talentów.
    Wychowawca, nauczyciel , który pozytywnie motywuje, a nie nakazuje i karze.

  • img

    Chcemy, żeby nasi wychowankowie otrzymali odpowiednią dawkę wsparcia emocjonalnego i społecznego, która pomoże im w przyszłości zachować nienaruszone poczucie własnej wartości, ten naturalny element osobowości każdego dziecka, tak bardzo obecny w okresie wczesnego dzieciństwa, a potem często gdzieś rozmyty…

avatar
cloud
Anna Klimsiak-Czech

Dyrektor

Swoją przygodę z edukacją rozpoczęłam ponad 20 lat temu, już na studiach filologicznych pracą w szkole językowej. Moja praca to…

avatar
cloud
Marta Amborska – Barczyk

Sekretarz przedszkola

avatar
cloud
Aleksandra Żogała

nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel języka angielskiego

Jestem mamą dwóch córeczek, w wolnych chwilach to im poświęcam dużo czasu, lubimy go spędzać na zabawach kreatywnych uwielbiamy robić…

avatar
cloud
Elżbieta Orybkiewicz

wychowawca w grupie Kangurki

Wykształcenie : Absolwentka Wyższej Szkoły Handlowej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach. Ukończone studia licencjackie na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna.…

avatar
cloud
Bogumiła Góra

wychowawca grupy Misie

Jestem magistrem pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, ukończyłam studia magisterskie na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Na początku swojej drogi…

avatar
cloud
Magdalena Kuźma

wychowawca grupy Motylki

Jestem absolwentką Gornośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach. Od najmłodszych lat wiedziałam, że chcę zostać nauczycielem (to ja zawsze nią…

avatar
cloud
Klaudia Chęcińska

wychowawca grupy Jagódki

Ukończyłam studia licencjackie na kierunku pedagogika o specjalności Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna oraz studia magisterskie o specjalności terapia pedagogiczna.…

avatar
cloud
Danuta Rydz

wychowawca grupy Biedroneczki

Zawód, który wybrałam jest moim powołaniem. Staram się, aby poziom mojej pracy był wysoki. Praca z dziećmi jest źródłem energii,…

avatar
cloud
Naucz. Beata Wypasek

wychowawca grupy Pszczółki

Jestem wychowawcą grupy Pszczółki (5 latki).  Z wykształcenia jestem nauczycielem  nauczania początkowego. W trakcie pracy w przedszkolu zdobyłam stopień nauczyciela…

avatar
cloud
Anna Odrowąż-Ryguła

wychowawca grupy Słoneczka

Praca jest moją pasją i radością. Posiadam dyplom Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kolegium Nauczycielskiego z wydziału Pedagogiki i psychologii. Ukończyłam również studia…

avatar
cloud
Agnieszka Barczyk – Seweryn

wychowawca grupy Biedroneczki

Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Ukończyłam studia w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Życie z dala od…

avatar
cloud
Anna Czapnik

wychowawca grupy Żyrafki

Ukończyłam studia na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna oraz studia podyplomowe na kierunku Oligofrenopedagogika. W swojej pracy stosuje różne metody…

CO NAS INSPIRUJE

KORCZAKOWSKIE PRAWA DZIECKA

W naszej pracy przyświeca nam pedagogika Janusza Korczaka, którą najlepiej ilustruje zredagowana Prośba Twojego Dziecka

  1. NIE psuj mnie!

    – Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam.

    To tylko próba sił z mojej strony.

  2.  NIE bój się stanowczości!

    – Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.

  3. NIE bagatelizuj moich złych nawyków!

    – Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe.

  4. NIE rób ze mnie większego dziecka niż jestem!

    – To sprawia, że przyjmuje postawę głupio dorosłą.

  5.  NIE zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne!

    – O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.

  6. NIE chroń mnie przed konsekwencjami!

    – Czasem dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.

  7. NIE wmawiaj mi, że błędy, które popełniam są grzechem!

    – To zagraża mojemu poczuciu wartości.

  8. NIE zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości!

    – Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę.

  9. NIE dawaj mi obietnic bez pokrycia!

    – Czuję się przeraźliwie stłamszony, kiedy nic z tego wszystkiego nie wychodzi.

  10.  NIE rób z siebie nieskazitelnego ideału!

    – Prawda na twój temat byłaby w przyszłości nie do zniesienia.

  11.  NIE wyobrażaj sobie, że przepraszając mnie stracisz autorytet!

    – Za uczciwą grę umiem podziękować miłością, o jakiej ci się nawet nie śniło.

  12.  NIE zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty!

    – Bez tego nie mogę się rozwijać, to po prostu mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy.

  13.  NIE bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę!

    – Wiem jak trudno dotrzymać mi kroku w tym galopie, ale zrób, co możesz, żeby nam się to udało.

     

  14. NIE bój się miłości! Nigdy!

    Janusz Korczak

INTELIGENCJE WIELORAKIE

To teoria zdefiniowana przez amerykańskiego psychologa, specjalisty z dziedzin psychologii kognitywnej i psychologii uczenia się Howarda Gardnera, w której zdefiniował inteligencję jako potencjał biopsychologiczny pozwalający na przetwarzanie informacji i nabywanie wiedzy w swoisty dla każdego człowieka indywidualnie sposób. Podzielił inteligencje na 8 rodzajów

Każdy człowiek posiada wszystkie z nich, ale są one rozwinięte w innym stopniu, przez co najlepiej by dziecko mogło nabywać wiedzę poprzez metody odpowiadające dominującej inteligencji dziecka. Wszystkie inteligencje ze sobą współpracują i tworzą u danego człowieka jego unikatowy profil inteligencji. Profil ten jest dynamiczny i zmienia się w trakcie rozwoju człowieka. Mamy wpływ na rozwój i doskonalenie inteligencji. Można to robić poprzez określone ćwiczenia i działania.

Dzięki stworzonym przez naszych specjalistów narzędziom obserwacji dzieci , poprzez dokonywanie ewaluacji 2 razy w roku postępów dzieci, jesteśmy w stanie zdefiniować dominujące inteligencje każdego dziecka i wspierać go w rozwoju, ukierunkować zgodnie z jego preferencjami.

logiczno-matematyczna naukowiec, matematyk Wrażliwość oraz zdolność do dostrzegania wzorców logicznych lub liczbowych; zdolność prowadzenia długiego ciągu rozumowania.
językowa poeta, dziennikarz Wrażliwość na dźwięk, rytmy i znaczenie słów; wrażliwość na różne funkcje języka.
przyrodnicza biolog, ekolog Wrażliwość na różnice pomiędzy gatunkami; zdolność do subtelnej interakcji z żyjącymi stworzeniami.
muzyczna kompozytor, skrzypek Wrażliwość na rytmy, wysokość i barwy dźwięków, ich rozumienie i zdolność do tworzenia; rozumienie form ekspresji muzycznej.
przestrzenna pilot, nawigator, rzeźbiarz Umiejętność trafnego postrzegania świata wzrokowo-przestrzennego i analizowania swoich pierwotnych percepcji.
cielesno-kinestetyczna tancerz, sportowiec Umiejętność kontrolowania własnych ruchów ciała i zręczność w radzeniu sobie z przedmiotami.
interpersonalna terapeuta, sprzedawca Umiejętność dostrzegania i właściwego reagowania na nastroje, temperament, motywacje i pragnienia innych ludzi.
intrapersonalna

KOMPETENCJE KLUCZOWE

Rozwój dziecka jest dynamiczny i  nieharmonijny.

Każdy dzień to odkrywanie nowych umiejętności i pokazywanie dzieciom świata, jego fascynujących tajemnic , ale także niebezpieczeństw. Każda grupa pracuje w oparciu o stworzony indywidualnie program opary na rozwijaniu kompetencji kluczowych zgodny z podstawą programową edukacji przedszkolnej. Kompetencje kluczowe zostały określone w Zaleceniach Rady z dnia 22.05.2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01), (a opublikowane w Dz.U.UE C z dnia 4 czerwca 2018 r. [1]) określają osiem kluczowych kompetencji. Kompetencje kluczowe opisują potrzebną i niezbędną wiedzę, umiejętności i postawy człowieka dorosłego, by mógł on swobodnie funkcjonować w otaczającej i ciągle zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku.

  • kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji-język ojczysty;
  • kompetencje językowe- języki obce;
  • kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
  • kompetencje cyfrowe;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
  • kompetencje obywatelskie;
  • kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
  • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.