Witajcie!
Nasz żłobek to miejsce stworzone dla dzieci.
Każde dziecko jest inne, przez to wyjątkowe, rozwija się w swoim tempie, rozkwita na oczach opiekunów i rodziców każdego dnia….
Nasz oddział żłobkowy powstał z myślą o dzieciach i dla dzieci. Trzonem jest kadra, której długoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi jest naszym największym atutem. Nasi opiekunowie, psycholog, logopedzi i pielęgniarka stanowią zgrany zespół, którego nadrzędnym zadaniem jest dbałość o wszechstronny rozwój dzieci, dostrzeganie mocnych stron dzieci i ich trudności.
Oddział żłobkowy w naszym przedszkolu powstał w 2016 roku. Początkowo funkcjonował jeden oddział, jednak od 2018 roku rozrósł się i powstały 2 grupy Zajączków i Tygrysków. Dowodem na zaufanie jakim darzą nas rodzice jest to, że dzieci z oddziałów żłobkowych pozostają w naszym przedszkolu do jego ukończenia.
SMYKI to niezwykłe miejsce…
Naszą ideą jest wspieranie rodzica w wychowaniu dziecka, pokazywanie mocnych stron dziecka, dostrzeganie dominujących inteligencji wielorakich.
CO NAS INSPIRUJE
KORCZAKOWSKIE PRAWA DZIECKA
W naszej pracy przyświeca nam pedagogika Janusza Korczaka, którą najlepiej ilustruje zredagowana Prośba Twojego Dziecka
-
NIE psuj mnie!
– Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam.
To tylko próba sił z mojej strony.
-
NIE bój się stanowczości!
– Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.
-
NIE bagatelizuj moich złych nawyków!
– Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe.
-
NIE rób ze mnie większego dziecka niż jestem!
– To sprawia, że przyjmuje postawę głupio dorosłą.
-
NIE zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne!
– O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.
-
NIE chroń mnie przed konsekwencjami!
– Czasem dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.
-
NIE wmawiaj mi, że błędy, które popełniam są grzechem!
– To zagraża mojemu poczuciu wartości.
-
NIE zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości!
– Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę.
-
NIE dawaj mi obietnic bez pokrycia!
– Czuję się przeraźliwie stłamszony, kiedy nic z tego wszystkiego nie wychodzi.
-
NIE rób z siebie nieskazitelnego ideału!
– Prawda na twój temat byłaby w przyszłości nie do zniesienia.
-
NIE wyobrażaj sobie, że przepraszając mnie stracisz autorytet!
– Za uczciwą grę umiem podziękować miłością, o jakiej ci się nawet nie śniło.
-
NIE zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty!
– Bez tego nie mogę się rozwijać, to po prostu mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy.
-
NIE bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę!
– Wiem jak trudno dotrzymać mi kroku w tym galopie, ale zrób, co możesz, żeby nam się to udało.
-
NIE bój się miłości! Nigdy!
Janusz Korczak
KOMPETENCJE KLUCZOWE
Rozwój dziecka jest dynamiczny i nieharmonijny.
Rozwój dziecka jest dynamiczny i nieharmonijny. Każdy dzień to odkrywanie nowych umiejętności i pokazywanie dzieciom świata, jego fascynujących tajemnic , ale także niebezpieczeństw. Każda grupa pracuje w oparciu o stworzony indywidualnie program opary na rozwijaniu kompetencji kluczowych. Kompetencje kluczowe zostały określone w Zaleceniach Rady z dnia 22.05.2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01), (a opublikowane w Dz.U.UE C z dnia 4 czerwca 2018 r. [1]) określają osiem kluczowych kompetencji. Kompetencje kluczowe opisują potrzebną i niezbędną wiedzę, umiejętności i postawy człowieka dorosłego, by mógł on swobodnie funkcjonować w otaczającej i ciągle zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku.
- kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji-język ojczysty;
- kompetencje językowe- języki obce;
- kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
- kompetencje cyfrowe;
- kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
- kompetencje obywatelskie;
- kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
- kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.