cloud
img

ŻŁOBEK

Dziecko akceptowane uczy się kochać

img

ŻŁOBEK

Dziecko otoczone aprobatą uczy się lubić siebie

img

ŻŁOBEK

Dziecko darzone uznaniem uczy się, że dobrze mieć cel

Witajcie!

Nasz żłobek to miejsce stworzone dla dzieci.

Każde dziecko jest inne, przez to wyjątkowe, rozwija się w swoim tempie, rozkwita na oczach opiekunów i rodziców każdego dnia….

Nasz oddział żłobkowy powstał z myślą o dzieciach i dla dzieci. Trzonem jest kadra, której długoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi jest naszym największym atutem. Nasi opiekunowie, psycholog, logopedzi i pielęgniarka stanowią zgrany zespół, którego nadrzędnym zadaniem jest dbałość o wszechstronny rozwój dzieci, dostrzeganie mocnych stron dzieci i ich trudności.

Oddział żłobkowy w naszym przedszkolu powstał w 2016 roku. Początkowo funkcjonował jeden oddział, jednak od 2018 roku rozrósł się i powstały 2 grupy Zajączków i Tygrysków. Dowodem na zaufanie jakim darzą nas rodzice jest to, że dzieci z oddziałów żłobkowych pozostają w naszym przedszkolu do jego ukończenia.

SMYKI to niezwykłe miejsce…

Naszą ideą jest wspieranie rodzica w wychowaniu dziecka, pokazywanie mocnych stron dziecka, dostrzeganie dominujących inteligencji wielorakich.

  • img

    Każdy opiekun, jest przewodnikiem, który tworzy odpowiednie warunki do odkrywania i rozwijania przez dzieci ich własnych talentów.
    Opiekun, który pozytywnie motywuje, a nie nakazuje i karze.

  • img

    Chcemy, żeby nasi wychowankowie otrzymali odpowiednią dawkę wsparcia emocjonalnego i społecznego, która pomoże im w przyszłości zachować nienaruszone poczucie własnej wartości, ten naturalny element osobowości każdego dziecka, tak bardzo obecny w okresie wczesnego dzieciństwa, a potem często gdzieś rozmyty…

  • img

    Nasze dzisiejsze maluchy, to jutrzejsi dorośli, mający silne poczucie własnej wartości, asertywni, ale nie pozbawieni empatii, potrafiący bez problemu radzić sobie ze swoimi emocjami, odnoszący sukcesy, a porażki traktujący jedynie jako drogę do sukcesu.
    Bo to, jakim dorosłym będzie w przyszłości dziecko, w ogromnej mierze zależy od otrzymanej dawki miłości najbliższych i szeroko pojętej akceptacji w dzieciństwie.

avatar
cloud
Anna Klimsiak-Czech

Dyrektor

Swoją przygodę z edukacją rozpoczęłam ponad 20 lat temu, już na studiach filologicznych pracą w szkole językowej. Moja praca to…

avatar
cloud
Ewelina Hawrylak

opiekun w grupie Zajączki

Przygodę w” Smykach „ zaczęłam w 2018roku, ale od  dawna wiedziałam, że praca z najmłodszymi dziećmi jest stworzona  dla mnie.…

avatar
cloud
Paulina Jankowiak

opiekun w grupie Zajączki

Posiadam 11– letnie doświadczenie w pracy z dziećmi w „Smykach”, od 3 lat pracuję jako opiekun dziecięcy w tutejszym żłobku.…

avatar
cloud
Małgorzata Tatarenko

opiekun w grupie Tygrysków

Posiadam kwalifikacje opiekuna w żłobku i w klubie dziecięcym. W swojej codziennej pracy z najmłodszymi staram się dbać o ich…

avatar
cloud
Zuzanna Urbańczyk

opiekun w grupie Tygryski

Odbyłam kurs Opiekuna w żłobku i  klubie dziecięcym. Jestem osobą radosną, ambitną oraz otwartą na nowe wyzwania . Praca z…

avatar
cloud
Aleksandra Żogała

nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel języka angielskiego

Jestem mamą dwóch córeczek, w wolnych chwilach to im poświęcam dużo czasu, lubimy go spędzać na zabawach kreatywnych uwielbiamy robić…

CO NAS INSPIRUJE

KORCZAKOWSKIE PRAWA DZIECKA

W naszej pracy przyświeca nam pedagogika Janusza Korczaka, którą najlepiej ilustruje zredagowana Prośba Twojego Dziecka

  1. NIE psuj mnie!

    – Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam.

    To tylko próba sił z mojej strony.

  2.  NIE bój się stanowczości!

    – Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.

  3. NIE bagatelizuj moich złych nawyków!

    – Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe.

  4. NIE rób ze mnie większego dziecka niż jestem!

    – To sprawia, że przyjmuje postawę głupio dorosłą.

  5.  NIE zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne!

    – O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.

  6. NIE chroń mnie przed konsekwencjami!

    – Czasem dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.

  7. NIE wmawiaj mi, że błędy, które popełniam są grzechem!

    – To zagraża mojemu poczuciu wartości.

  8. NIE zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości!

    – Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę.

  9. NIE dawaj mi obietnic bez pokrycia!

    – Czuję się przeraźliwie stłamszony, kiedy nic z tego wszystkiego nie wychodzi.

  10.  NIE rób z siebie nieskazitelnego ideału!

    – Prawda na twój temat byłaby w przyszłości nie do zniesienia.

  11.  NIE wyobrażaj sobie, że przepraszając mnie stracisz autorytet!

    – Za uczciwą grę umiem podziękować miłością, o jakiej ci się nawet nie śniło.

  12.  NIE zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty!

    – Bez tego nie mogę się rozwijać, to po prostu mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy.

  13.  NIE bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę!

    – Wiem jak trudno dotrzymać mi kroku w tym galopie, ale zrób, co możesz, żeby nam się to udało.

     

  14. NIE bój się miłości! Nigdy!

    Janusz Korczak

KOMPETENCJE KLUCZOWE

Rozwój dziecka jest dynamiczny i nieharmonijny.

Rozwój dziecka jest dynamiczny i  nieharmonijny. Każdy dzień to odkrywanie nowych umiejętności i pokazywanie dzieciom świata, jego fascynujących tajemnic , ale także niebezpieczeństw. Każda grupa pracuje w oparciu o stworzony indywidualnie program opary na rozwijaniu kompetencji kluczowych. Kompetencje kluczowe zostały określone w Zaleceniach Rady z dnia 22.05.2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01), (a opublikowane w Dz.U.UE C z dnia 4 czerwca 2018 r. [1]) określają osiem kluczowych kompetencji. Kompetencje kluczowe opisują potrzebną i niezbędną wiedzę, umiejętności i postawy człowieka dorosłego, by mógł on swobodnie funkcjonować w otaczającej i ciągle zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku.

  • kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji-język ojczysty;
  • kompetencje językowe- języki obce;
  • kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
  • kompetencje cyfrowe;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
  • kompetencje obywatelskie;
  • kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
  • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.