Witajcie!
Nasze przedszkole to miejsce stworzone dla dzieci.
W Naszym Przedszkolu realizujemy projekt ERASMUS+ „SMILE development of Social, Math and Language competencies with development of Emotional Intelligence”
będzie realizowany od 01.03.2022-29.02.2024r (24 miesiące), nasza placówka jest koordynatorem głównym i autorem projektu. Partnerami są przedszkola z Łotwy, Włoch oraz szkoły podstawowe z oddziałami przedszkolnymi z Irlandii i Portugalii.
Głównym celem projektu jest wypracowanie wspólnych metod i technik pracy z dziećmi wzmacniających rozwój kompetencji matematycznych, językowych oraz społecznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i dbałości o środowisko naturalne , w tym aranżowanie edukacyjnej i ekologicznej przestrzeni wokół nas. Rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci, umiejętność samoregulacji , a także metody pracy z dziećmi rodzin migrantów oraz organizacja edukacyjnej przestrzeni ekologicznej będą wypracowane w trakcie działań projektowych. W czasie realizacji projektu zaplanowane są edukacyjne wydarzenia lokalne, wymiana know-how oraz job-shadowing.
Każde dziecko jest inne, przez to wyjątkowe, rozwija się w swoim tempie, rozkwita na oczach nauczycieli, opiekunów i rodziców każdego dnia….
Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI powstało z myślą o dzieciach i dla dzieci. Trzonem jest kadra, której długoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi jest naszym największym atutem. Nasi nauczyciele, opiekunowie, psycholog, logopedzi, pielęgniarka i dyrekcja stanowią zgrany zespół, którego nadrzędnym zadaniem jest dbałość o wszechstronny rozwój dzieci, dostrzeganie mocnych stron dzieci i ich trudności.
Nasze przedszkole powstało w 2010 roku. Szybko okazało się, że nasz pomysł znalazł zrozumienie i wsparcie wśród wielu rodziców, którzy byli bardzo zadowoleni z rezultatów wspólnej pracy z ich pociechami. Do naszego przedszkola uczęszczają więc dzieci, ich rodzeństwo i przyjaciele, co sprawia , że atmosfera mimo 7 grup przedszkolnych jest rodzinna.
Jest to nowoczesne przedszkole, które oferuje bogaty program zajęć, inspirujących dzieci do emocjonalnego zdobywania nowych wiadomości i umiejętności. Jest to miejsce wyjątkowe, zapewniające każdemu dziecku komfort i bezpieczeństwo.
Przedszkole językowe prowadzi zajęcia metodą zabawy poprzez wszystkie zmysły.
Gwarantuje najlepsze warunki nie tyko do zabawy, ale przede wszystkim do prawidłowego rozwoju dziecka.
Dbając o prawidłowy rozwój młodego człowieka, zapewniamy codzienną obecność „żywego” języka angielskiego oraz języka niemieckiego. Daje to gwarancję osiągnięcia najlepszych efektów nauczania. Nauce języków towarzyszy bezpośrednie działanie, tj. zabawa, śpiewanie piosenek, nauka wierszyków, odgrywanie scenek i zajęcia plastyczne. Daje to maluchom największą satysfakcję z nauki oraz stanowi ogromną do niej motywację.
Czytaj więcejSMYKI to niezwykłe miejsce…
CO NAS INSPIRUJE
KORCZAKOWSKIE PRAWA DZIECKA
W naszej pracy przyświeca nam pedagogika Janusza Korczaka, którą najlepiej ilustruje zredagowana Prośba Twojego Dziecka
-
NIE psuj mnie!
– Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam.
To tylko próba sił z mojej strony.
-
NIE bój się stanowczości!
– Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.
-
NIE bagatelizuj moich złych nawyków!
– Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe.
-
NIE rób ze mnie większego dziecka niż jestem!
– To sprawia, że przyjmuje postawę głupio dorosłą.
-
NIE zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne!
– O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.
-
NIE chroń mnie przed konsekwencjami!
– Czasem dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.
-
NIE wmawiaj mi, że błędy, które popełniam są grzechem!
– To zagraża mojemu poczuciu wartości.
-
NIE zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości!
– Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę.
-
NIE dawaj mi obietnic bez pokrycia!
– Czuję się przeraźliwie stłamszony, kiedy nic z tego wszystkiego nie wychodzi.
-
NIE rób z siebie nieskazitelnego ideału!
– Prawda na twój temat byłaby w przyszłości nie do zniesienia.
-
NIE wyobrażaj sobie, że przepraszając mnie stracisz autorytet!
– Za uczciwą grę umiem podziękować miłością, o jakiej ci się nawet nie śniło.
-
NIE zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty!
– Bez tego nie mogę się rozwijać, to po prostu mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy.
-
NIE bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę!
– Wiem jak trudno dotrzymać mi kroku w tym galopie, ale zrób, co możesz, żeby nam się to udało.
-
NIE bój się miłości! Nigdy!
Janusz Korczak
INTELIGENCJE WIELORAKIE
To teoria zdefiniowana przez amerykańskiego psychologa, specjalisty z dziedzin psychologii kognitywnej i psychologii uczenia się Howarda Gardnera, w której zdefiniował inteligencję jako potencjał biopsychologiczny pozwalający na przetwarzanie informacji i nabywanie wiedzy w swoisty dla każdego człowieka indywidualnie sposób. Podzielił inteligencje na 8 rodzajów
Każdy człowiek posiada wszystkie z nich, ale są one rozwinięte w innym stopniu, przez co najlepiej by dziecko mogło nabywać wiedzę poprzez metody odpowiadające dominującej inteligencji dziecka. Wszystkie inteligencje ze sobą współpracują i tworzą u danego człowieka jego unikatowy profil inteligencji. Profil ten jest dynamiczny i zmienia się w trakcie rozwoju człowieka. Mamy wpływ na rozwój i doskonalenie inteligencji. Można to robić poprzez określone ćwiczenia i działania.
Dzięki stworzonym przez naszych specjalistów narzędziom obserwacji dzieci , poprzez dokonywanie ewaluacji 2 razy w roku postępów dzieci, jesteśmy w stanie zdefiniować dominujące inteligencje każdego dziecka i wspierać go w rozwoju, ukierunkować zgodnie z jego preferencjami.
logiczno-matematyczna | naukowiec, matematyk | Wrażliwość oraz zdolność do dostrzegania wzorców logicznych lub liczbowych; zdolność prowadzenia długiego ciągu rozumowania. |
językowa | poeta, dziennikarz | Wrażliwość na dźwięk, rytmy i znaczenie słów; wrażliwość na różne funkcje języka. |
przyrodnicza | biolog, ekolog | Wrażliwość na różnice pomiędzy gatunkami; zdolność do subtelnej interakcji z żyjącymi stworzeniami. |
muzyczna | kompozytor, skrzypek | Wrażliwość na rytmy, wysokość i barwy dźwięków, ich rozumienie i zdolność do tworzenia; rozumienie form ekspresji muzycznej. |
przestrzenna | pilot, nawigator, rzeźbiarz | Umiejętność trafnego postrzegania świata wzrokowo-przestrzennego i analizowania swoich pierwotnych percepcji. |
cielesno-kinestetyczna | tancerz, sportowiec | Umiejętność kontrolowania własnych ruchów ciała i zręczność w radzeniu sobie z przedmiotami. |
interpersonalna | terapeuta, sprzedawca | Umiejętność dostrzegania i właściwego reagowania na nastroje, temperament, motywacje i pragnienia innych ludzi. |
intrapersonalna |
KOMPETENCJE KLUCZOWE
Rozwój dziecka jest dynamiczny i nieharmonijny.
Każdy dzień to odkrywanie nowych umiejętności i pokazywanie dzieciom świata, jego fascynujących tajemnic , ale także niebezpieczeństw. Każda grupa pracuje w oparciu o stworzony indywidualnie program opary na rozwijaniu kompetencji kluczowych zgodny z podstawą programową edukacji przedszkolnej. Kompetencje kluczowe zostały określone w Zaleceniach Rady z dnia 22.05.2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01), (a opublikowane w Dz.U.UE C z dnia 4 czerwca 2018 r. [1]) określają osiem kluczowych kompetencji. Kompetencje kluczowe opisują potrzebną i niezbędną wiedzę, umiejętności i postawy człowieka dorosłego, by mógł on swobodnie funkcjonować w otaczającej i ciągle zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku.
- kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji-język ojczysty;
- kompetencje językowe- języki obce;
- kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
- kompetencje cyfrowe;
- kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
- kompetencje obywatelskie;
- kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
- kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.