Projekty
ERASMUS+
„SMILE- development of Social,Maths and language competencies with development of Emotional Intelligence”
W ramach realizacji projektu, nauczyciele opracowują metody i aktywności , dzięki którym rozwijane są kompetencje matematyczne, językowe, społeczne z naciskiem na rozwój inteligencji emocjonalnej i wykorzystaniem narzędzi technologii komputerowej.
Zapraszamy do korzystania z bazy pomysłów wypracowane przez naszych nauczycieli:
1/ aktywności rozwijające inteligencję emocjonalną u dzieci w wykorzystaniem narzędzi technologii komputerowej:
aktywności w języku angielskim :
Lesson Idea Erasmus- Hands and Feet moticon
Songs of Emotions- PRODUKT PROJEKTU SMILE
W ramach realizacja zadania- rozwój inteligencji emocjonalnej z wykorzystaniem narzędzi TK oraz kompetencji społecznych, nauczyciele realizowali zadanie peer-to-peer teaching and learning.
Zadaniem każdego partnera było przygotowanie piosenki wraz ze wskazówkami – słowami do nauki. Placówki wymieniają się i uczą się piosenki w języku partnerów. Dzieci w ten sposób nabywają kompetencji przedsiębiorczości- tworzą materiał do nauki dla swoich kolegów, umiejętności uczenia się z wykorzystaniem technologii komputerowej poprzez naśladownictwo, prezentacji- podczas spotkań online peer-to-peer. Nauczyciele rozwijają swój warsztat pracy wykorzystując w pracy narzędzia technologii, lokalne firmy są angażowane do realizacji produktów końcowych- sesja w studio nagrań .
Piosenka portugalska:
Piosenka polska:
Piosenka włoska:
Piosenka irlandzka:
Piosenka łotewska:
Peer-to-peer meeting, October 2022 „Erasmus Song of Emotions”
Podczas spotkania online dzieci prezentowały piosenkę w języku partnerów. Nauczyciele doskonalili metody pracy na odległość z wykorzystaniem narzędzi TK.
I spotkanie Short term learning/teaching and training activity in Italy, October 2022:
2/ aktywności rozwijające metody pracy z bajką ” Bajkoterapia jako metoda rozwijania inteligencji emocjonalnej u dzieci”
Przebieg-zajęć-historyjka-z-emocją Anna OR
Scenariusz zajęć o emocjach (1)
English versions:
STORY OF EMOTIONS- THE HEDGEHOG
Scenario of emootions with a story EN
Pomysły Partnerów na zajęcia z wykorzystaniem bajki :
STORY TELLING METHODS_ Latvia_2
STORY TELLING_METHODS_IN_MUSIC_OF_Latvia
STORY TELLING_METHODS_Ireland_1
STORY TELLING_METHODS_Ireland_2
STORY TELLING_METHODS_Latvia_1
STORY TELLING_METHODS_Latvia_3
STORY TELLING_METHODS_Portugal_1.docx
STORY TELLING_METHODS_Portugal_2.docx
Training in Latvia, November 2022:
Relacja II spotkanie projektowe Short term learning/teaching and training activity, Jurmala w Łotwie November 2022:
II TRANSNATIONAL PROJECT MEETING IN TYCHY, POLAND
W dniach 7-10 lutego 2023r. odbyło się spotkanie koordynatorów i dyrektorów przedszkoli i szkół projektu Erasmus+ „SMILE– development of Social, Math and language competence with development of Emotional Inteligence” .
Podczas spotkania odbyły się 2 szkolenia :
-,,Teamwork and cooperation as a successful way of project realisation” prowadzone przez naszą Panią psycholog Annę Ostrowską,
-„Mój pierwszy projekt eTwinning z ambasadorem” i „Nowa platforma eTwinning” z ambasadorem eTwinning Anną Krzyżanowską,
W czasie spotkania koordynatorów dokonano ewaluacji dotychczasowej pracy projektowej, współpracy i wyznaczono plan i cele działania na najbliższe miesiące.
Nasi partnerzy mieli także okazję pierwszy raz w życiu poznać uroki śnieżnej zimy podczas spaceru w Paprocanach i spróbowali swych sił na łyżwach. Bardzo podobało im się przedszkole, wykorzystywane technologie zakupione w ramach projektu- FunFloor, praca z tablicami multimedialnymi, byli pod wrażeniem umiejętności językowych naszych małych SMYKÓW.
III spotkanie projektowe Short term learning/teaching and training activity in Galway Ireland, April 2023
Job-shadowing activities in Galway , Ireland
Latvian lesson „Decoding Spring”
Italian lesson „Little seed”
UPOWSZECHNIANIE PROJEKTU ERASMUS+ SMILE
TWORZYMY EKO-OGRÓD PRZESTRZEŃ DO ROZWIJANIA KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH I LOGICZNEGO MYŚLENIA WG. METODY AISTEAR’a
Produkt projektu Erasmus+ w aplikacji StoryJumper:
https://www.storyjumper.com/book/read/158014941
ABCs_of_establishing_ERASMUS_GARDEN
ERASMUS DANCE OF EMOTIONS
Kolejne zadanie projektowe przygotowane metodą peer-to-peer, czyli dzieci uczą swoich kolegów tym razem tańca emocji.
ERASMUS POETRY BOOKLET
Rozwój kompetencji językowych, społecznych i kulturowych towarzyszy realizacji naszego projektu od samego początku. Jak widzą wiosnę i Wielkanoc nasze SMYKI i ich rodzice? W ramach realizacji naszego zadania projektowego dzieci z rodzicami tworzyły wiersze, wybrany jeden został przetłumaczony na język angielski i opublikowany we wspólnym produkcie Poetry Booklet.
My prezentujemy Wam wszystkie wiersze , napisane przez nasze SMYKI 🙂
https://www.storyjumper.com/book/read/157994811/646ca315b3fbd
ROZWÓJ KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH I LOGICZNEGO MYŚLENIA Z WYKORZYSTANIEM GIER PLANSZOWYCH I KODOWANIA
Kolejny etap realizacji naszego projektu to rozwój kompetencji matematycznych i logicznego myślenia z wykorzystaniem gier planszowych i kodowania. Partnerzy rozwijali kompetencje i przygotowali zajęcia wykorzystując zasoby gier, tworząc aktywności z kodowaniem , także wykorzystując technologie w postaci qbotów. Przygotowane pomysły, zostały pokazane w ramach zajęć job-shadowing podczas spotkania projektowego w Polsce , w Tychach w dn.16-20.10.2023r.
Relacja w prasie nt. projektu i wydarzenia:
https://www.tychy.info/edukacja/19691-zdjecia-projekt-erasmus-smile-w-tyskim-przedszkolu-smyki
JOB-SHADOWING zajęcia partnerów
Nauczyciele uczestniczyli także w szkoleniu nt” Rozwoju kompetencji matematycznych w edukacji przedszkolnej” , przygotowanym przez psychologa przedszkolnego .
Rozwój-kompetencji-matematycznych-i-logicznego-myślenia-w-edukacji
20 października w Hotelu Tychy odbyło się wydarzenie upowszechniające SMILE PROJECT DISSEMINATION EVENT. Zaproszeni goście dyrektorzy, nauczyciele, rodzice, pedagodzy i psycholodzy z Tychów i okolic, a także przedstawiciele Urzędu Miasta Tychy oraz MEDIATEKI, poznali systemu edukacji partnerów, rezultaty międzynarodowej pracy projektowej oraz uczestniczyli w szkoleniu prowadzonym przez koordynatora projektu mgr Annę Klimsiak-Czech pt.” Kompetencje Kluczowe we wczesnej edukacji”, warsztatach pt.” Kompetencje kluczowe z UŚMIECHEM” dotyczące wpływu ruchu i muzyki na rozwój kompetencji u dzieci , prowadzonych przezz dr Aleksandrę Pyrzyk-Kuta z wydz. Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego oraz szkoleniu „Synergia eTwinning i ERASMUS- korzyści” prowadzonym przez ambasadora eTwinning i konsultanta WOM w Rybniku mgr Annę Krzyżanowską.
Program konferencji :
SZKOLENIA I WARSZTATY:
Kuratorium Oświaty w Katowicach p.Joanna Sobotnik
Koordynator projektu SMILE Anna Klimsiak-Czech
Ambasador eTwinning Anna Krzyżanowska
Tychy AK konferencja eT 20 10 2023.pptx
Relacja z wydarzenia:
Pomysły aktywności rozwijających kompetencje matematyczne i logicznego myślenia z wykorzystaniem gier planszowych i kodowania:
Kolorowe, piękne, pachnące – jesienne owoce i warzywa
The dog’s way home- board game
W co się bawi z nami jesienny wiatr
We know geometric figures well
Colorful, beautiful, fragrant – autumn fruits and vegetables
POMYSŁY PARTNERÓW:
IRLANDIA
Lesson Plan 1 Ireland Sarah Jane
ITALY:
LATVIA:
LESSON IDEAS_ Annija_Laivina_Latvia
PORTUGAL:
TEACHING IN MULTICULTURAL ENVIRONMENT
IV etap naszego projektu to praca nad rozwijaniem metod i technik pracy w środowisku wielokulturowym. Wypracowane metody pracy skupione były na połączeniu metod pracy z dzieckiem , które wprowadzone jest w nowe środowisko kulturowe i językowe, a także systemowe. Metody rozwijały kompetencje matematyczne i logicznego myślenia z dużą uwagą na wrażliwość emocjonalną i wprowadzenie w nowe otoczenie kulturowe. Każdy partner opracował 2 pomysły na zajęcia , wspierające kompetencje nauczycieli.
Spotkanie projektowe, które było podsumowaniem pracy partnerów odbyło się w Lizbonie , Portugalia w dn.17-23.02.2024r. w Astoria International School.
Podczas spotkania upowszechniającego projekt uczestniczyliśmy w warsztatach prowadzonych przez przedstawiciela Associacão Internacional Lusófona para a Educação nt. edukacji emocjonalnej oraz wielokulturowości w edukacji .
Propozycje pomysłów na zajęcia :
Polska:
teaching in multucultular group EN
Łotwa:
LESSON IDEAS_ Annija_Laivina_Latvia
LESSON IDEAS_ Ieva_Vevere_Latvia
Portugalia:
lesson 1 preschoolers portugal 24
lesson 1 waterlilies portugal 24
lesson 1 butterflies portugal 24
Włochy:
RESEARCH RESULTS
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań przeprowadzonych w 5 krajach projektowych .
Wyniki badań dotyczą samoregulacji u dzieci oraz wpływu działań projektowych na funkcjonowanie dzieci oraz wykorzystania innowacyjnych metod pracy z dziećmi w ramach projektu Erasmus+ SMILE.
ZAPRASZAMY DO ODWIEDZENIA STRONY PROJEKTOWEJ SMILE
https://www.smileerasmus.com/?fbclid=IwAR2oU-yXWX9fe62rpxnyeFHIXE-lidnGCNHYKASqYBN4q3RdwQ2xxSm0IMc
GALERIA SMILE
Prezentujemy kolejny produkt projektu SMILE
https://www.artsteps.com/view/6365514ea691ef50782802c4
Projekty