cloud

Projekty

Img

 

ERASMUS+

„SMILE- development of Social,Maths and language competencies with development of Emotional Intelligence” 

W ramach realizacji projektu, nauczyciele opracowują metody i aktywności , dzięki którym rozwijane są kompetencje matematyczne, językowe, społeczne z naciskiem na rozwój inteligencji emocjonalnej i wykorzystaniem narzędzi technologii komputerowej.

Zapraszamy do korzystania z bazy pomysłów wypracowane przez naszych nauczycieli:

1/ aktywności rozwijające inteligencję emocjonalną u dzieci w wykorzystaniem narzędzi technologii komputerowej:

jak grają emocje

kolory emocji PL

Lesson-Ideas-Erasmus QR codes

ROZPOZNAWANIE EMOCJI PL

złośnik PL

aktywności w języku angielskim :

colours of emotions EN

how do emotions play en

Lesson Idea Erasmus- Hands and Feet moticon

Lesson-Ideas-Erasmus QR codes

RECOGNISING MY EMOTIONS EN

teaser EN

 

 

Songs of Emotions- PRODUKT PROJEKTU SMILE

W ramach realizacja zadania- rozwój inteligencji emocjonalnej z wykorzystaniem narzędzi TK oraz kompetencji społecznych, nauczyciele realizowali zadanie peer-to-peer teaching and learning. 

Zadaniem każdego partnera było  przygotowanie piosenki wraz ze wskazówkami – słowami do nauki. Placówki wymieniają się i uczą się piosenki w języku partnerów. Dzieci w ten sposób nabywają kompetencji przedsiębiorczości- tworzą materiał do nauki dla swoich kolegów, umiejętności uczenia się z wykorzystaniem technologii komputerowej poprzez naśladownictwo, prezentacji- podczas spotkań online peer-to-peer. Nauczyciele rozwijają swój warsztat pracy wykorzystując w pracy narzędzia technologii, lokalne firmy są angażowane do realizacji produktów końcowych- sesja w studio nagrań .

Piosenka portugalska:

Piosenka polska:

Piosenka włoska:

Piosenka irlandzka:

Piosenka łotewska:

Peer-to-peer meeting, October 2022 „Erasmus Song of Emotions”

Podczas spotkania online dzieci prezentowały piosenkę w języku partnerów. Nauczyciele doskonalili metody pracy na odległość z wykorzystaniem narzędzi TK.

I spotkanie Short term learning/teaching and training activity in Italy, October 2022:

2/ aktywności rozwijające metody pracy z bajką ” Bajkoterapia jako metoda rozwijania inteligencji emocjonalnej u dzieci”

Emocje Bajka grupa Kangurki

Przebieg-zajęć-historyjka-z-emocją Anna OR  

Scenariusz-SZPILKA

Scenariusz zajęć o emocjach (1)

English versions:

STORY OF EMOTIONS- THE HEDGEHOG

Scenario of emootions with a story EN

lesson activity- Story of Pin 

STORY WITH CUBES Anna OR 

Pomysły Partnerów na zajęcia z wykorzystaniem bajki :

STORY TELLING METHODS_ Latvia_2

STORY TELLING_METHODS_IN_MUSIC_OF_Latvia

STORY TELLING_METHODS_Ireland_1

STORY TELLING_METHODS_Ireland_2

STORY TELLING_METHODS_Latvia_1

STORY TELLING_METHODS_Latvia_3

STORY TELLING_METHODS_Italy_1

STORY TELLING_METHODS_Portugal_1.docx

STORY TELLING_METHODS_Portugal_2.docx

 

Training in Latvia, November 2022:

Relacja spotkanie projektowe Jurmala w Łotwie November 2022:

 

II TRANSNATIONAL PROJECT MEETING IN TYCHY, POLAND

W dniach 7-10 lutego 2023r. odbyło się spotkanie koordynatorów i dyrektorów przedszkoli i szkół projektu Erasmus+ „SMILE– development of Social, Math and language competence with development of Emotional Inteligence” .

Podczas spotkania odbyły się 2 szkolenia :

-,,Teamwork and cooperation as a successful way of project realisation” prowadzone przez naszą Panią psycholog Annę Ostrowską,

-„Mój pierwszy projekt eTwinning z ambasadorem” i „Nowa platforma eTwinning” z ambasadorem eTwinning Anną Krzyżanowską,

W czasie spotkania koordynatorów dokonano ewaluacji dotychczasowej pracy projektowej, współpracy i wyznaczono plan i cele działania na najbliższe miesiące.

 

Nasi partnerzy mieli także okazję pierwszy raz w życiu poznać uroki śnieżnej zimy podczas spaceru w Paprocanach i spróbowali swych sił na łyżwach. Bardzo podobało im się przedszkole, wykorzystywane technologie zakupione w ramach projektu- FunFloor, praca z tablicami multimedialnymi, byli pod wrażeniem umiejętności językowych naszych małych SMYKÓW.

ZAPRASZAMY DO ODWIEDZENIA STRONY PROJEKTOWEJ SMILE 

https://www.smileerasmus.com/?fbclid=IwAR2oU-yXWX9fe62rpxnyeFHIXE-lidnGCNHYKASqYBN4q3RdwQ2xxSm0IMc

GALERIA SMILE

Prezentujemy kolejny produkt projektu SMILE 

https://www.artsteps.com/view/6365514ea691ef50782802c4

Projekty

Nasze projekty

  • e-Twinning – PROGRAMY EUROPEJSKIE

    Nasze przedszkole jest autorem projektów współpracy międzynarodowej poprzez społeczność e-Twinning i współpracy w ramach programu Erasmus+.

    Dzięki projektom dzieci mają możliwość kontaktu z „żywym” językiem obcym. Wymieniają swoje doświadczenia, mają możliwość zaprezentowania swoich umiejętności, kraju, kultury i języka.

    Rozwijają swoje kompetencje językowe, społeczne i kulturowe, mając przy tym ogromną dozę satysfakcji i poczucia tworzenia wspólnego projektu.

  • SMYKOWE AKCJE CHARYTATYWNE

    W przedszkolu organizowane są cykliczne akcje charytatywne, na cele organizacji pożytku publicznego i konkretnych osób.

    W ramach swojej działalności wpajamy w dzieci potrzebę niesienia pomocy , nie tylko materialnej ale także budzimy w nich empatię, pokazujemy problemy jakie dotykają ludzi i zwierzęta. chcemy by nasze dzieci wyrosły na zdrowych, empatycznych ludzi, szanujących otaczający świat.

  • KLUB ZDROWEGO SMYKA

    W ramach naszej działalności statutowej stawiamy na zdrowie psychiczne i fizyczne dzieci. Każdy SMYK objęty jest pomocą psychologa. Realizujemy programy profilaktyczne koordynowane przez naszą pielęgniarkę wraz z Ministerstwem Zdrowia i Sanepid, akcję Zdrowy Uśmiech- przeglądy ząbków, badania przesiewowe postawy, stópek i słuchu. Realizujemy rzetelnie przeciwepidemiczne wytyczne GIS, dbamy o czystość i estetykę.

  • SMYKOWE KODOWANIE

    Czym jest kodowanie i dlaczego zaczynamy zabawę z kodowaniem w przedszkolu?

    Nauka kodowania dla dzieci wymaga dostrzegania i nazywania problemów oraz poszukiwania niestandardowych rozwiązań. Wymaga – i uczy – myślenia “out of the box”, a równocześnie korzystania ze znanych i dostępnych rozwiązań w sytuacjach zarówno typowych, jak i niestandardowych.

  • Kodowanie to nastawienie na rozwiązywanie problemów

    Kodowanie pozwala osobie, która potrafi z niego korzystać, tworzyć rozwiązania problemów, przed którymi staje. Doświadczenie własnej skuteczności i sprawczości w rozwiązywaniu problemów jest dla dziecka wspaniałym, wspierającym doświadczeniem, które przekłada się na wszystkie dziedziny życia!

    Tak naprawdę kodowania uczymy się od pierwszych dni życia… począwszy od nauki mówienia, zabawę, czytanie i pisanie… te umiejętności to też kodowanie!

  • WIRUSOOCHRONA

    Program we współpracy z Państwową Inspekcją Sanitarną ukierunkowany na budowanie świadomości dzieci na zdrowe nawyki, dbanie o higienę i edukowanie dzieci o budowaniu odporności.

    #lekcjahigieny#wirusoochrona

     

  • Erasmus+

    Projekt edukacyjny „SMILE- development of Social,Maths and language competencies with development of Emotional Intelligence”  finansowany przez Unię Europejską. Partnerami projektu są przedszkola i szkoły podstawowe z Łotwy, Irlandii , Włoch i Portugalii. Celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych u dzieci oraz wzmocnienie inteligencji emocjonalnej w obszarze samoregulacji.