cloud

Projekty

Img

 

ERASMUS+

„SMILE- development of Social,Maths and language competencies with development of Emotional Intelligence” 

W ramach realizacji projektu, nauczyciele opracowują metody i aktywności , dzięki którym rozwijane są kompetencje matematyczne, językowe, społeczne z naciskiem na rozwój inteligencji emocjonalnej i wykorzystaniem narzędzi technologii komputerowej.

Zapraszamy do korzystania z bazy pomysłów wypracowane przez naszych nauczycieli:

1/ aktywności rozwijające inteligencję emocjonalną u dzieci w wykorzystaniem narzędzi technologii komputerowej:

jak grają emocje

kolory emocji PL

Lesson-Ideas-Erasmus QR codes

ROZPOZNAWANIE EMOCJI PL

złośnik PL

aktywności w języku angielskim :

colours of emotions EN

how do emotions play en

Lesson Idea Erasmus- Hands and Feet moticon

Lesson-Ideas-Erasmus QR codes

RECOGNISING MY EMOTIONS EN

teaser EN

 

 

Songs of Emotions- PRODUKT PROJEKTU SMILE

W ramach realizacja zadania- rozwój inteligencji emocjonalnej z wykorzystaniem narzędzi TK oraz kompetencji społecznych, nauczyciele realizowali zadanie peer-to-peer teaching and learning. 

Zadaniem każdego partnera było  przygotowanie piosenki wraz ze wskazówkami – słowami do nauki. Placówki wymieniają się i uczą się piosenki w języku partnerów. Dzieci w ten sposób nabywają kompetencji przedsiębiorczości- tworzą materiał do nauki dla swoich kolegów, umiejętności uczenia się z wykorzystaniem technologii komputerowej poprzez naśladownictwo, prezentacji- podczas spotkań online peer-to-peer. Nauczyciele rozwijają swój warsztat pracy wykorzystując w pracy narzędzia technologii, lokalne firmy są angażowane do realizacji produktów końcowych- sesja w studio nagrań .

Piosenka portugalska:

Piosenka polska:

Piosenka włoska:

Piosenka irlandzka:

Piosenka łotewska:

Peer-to-peer meeting, October 2022 „Erasmus Song of Emotions”

Podczas spotkania online dzieci prezentowały piosenkę w języku partnerów. Nauczyciele doskonalili metody pracy na odległość z wykorzystaniem narzędzi TK.

I spotkanie Short term learning/teaching and training activity in Italy, October 2022:

2/ aktywności rozwijające metody pracy z bajką ” Bajkoterapia jako metoda rozwijania inteligencji emocjonalnej u dzieci”

Emocje Bajka grupa Kangurki

Przebieg-zajęć-historyjka-z-emocją Anna OR  

Scenariusz-SZPILKA

Scenariusz zajęć o emocjach (1)

English versions:

STORY OF EMOTIONS- THE HEDGEHOG

Scenario of emootions with a story EN

lesson activity- Story of Pin 

STORY WITH CUBES Anna OR 

Pomysły Partnerów na zajęcia z wykorzystaniem bajki :

STORY TELLING METHODS_ Latvia_2

STORY TELLING_METHODS_IN_MUSIC_OF_Latvia

STORY TELLING_METHODS_Ireland_1

STORY TELLING_METHODS_Ireland_2

STORY TELLING_METHODS_Latvia_1

STORY TELLING_METHODS_Latvia_3

STORY TELLING_METHODS_Italy_1

STORY TELLING_METHODS_Portugal_1.docx

STORY TELLING_METHODS_Portugal_2.docx

 

Training in Latvia, November 2022:

Relacja II spotkanie projektowe Short term learning/teaching and training activity, Jurmala w Łotwie November 2022:

 

II TRANSNATIONAL PROJECT MEETING IN TYCHY, POLAND

W dniach 7-10 lutego 2023r. odbyło się spotkanie koordynatorów i dyrektorów przedszkoli i szkół projektu Erasmus+ „SMILE– development of Social, Math and language competence with development of Emotional Inteligence” .

Podczas spotkania odbyły się 2 szkolenia :

-,,Teamwork and cooperation as a successful way of project realisation” prowadzone przez naszą Panią psycholog Annę Ostrowską,

-„Mój pierwszy projekt eTwinning z ambasadorem” i „Nowa platforma eTwinning” z ambasadorem eTwinning Anną Krzyżanowską,

W czasie spotkania koordynatorów dokonano ewaluacji dotychczasowej pracy projektowej, współpracy i wyznaczono plan i cele działania na najbliższe miesiące.

 

Nasi partnerzy mieli także okazję pierwszy raz w życiu poznać uroki śnieżnej zimy podczas spaceru w Paprocanach i spróbowali swych sił na łyżwach. Bardzo podobało im się przedszkole, wykorzystywane technologie zakupione w ramach projektu- FunFloor, praca z tablicami multimedialnymi, byli pod wrażeniem umiejętności językowych naszych małych SMYKÓW.

 

III spotkanie projektowe Short term learning/teaching and training activity in Galway Ireland, April 2023

Rozwój kompetencji matematycznych, inteligencji przestrzennej i logicznego myślenia z wykorzystaniem otaczającej nas natury to obszary, które doskonaliliśmy podczas wyjazdu projektowego Eramsus+ SMILE w Galway w Irlandii.
Poza pracą w mieszanych zespołach w ramach Job-shadowing, uczestniczyliśmy w szkoleniach nt. Forest School, Sea School Galway Hooker Sailing Club, Metody Aistear’a oraz Colourstrings Music Programme. Mieliśmy okazję dokonać ewaluacji naszych działań wraz z przedstawicielami University of Galway.
Wyjazd należy do bardzo owocnych w wiedzę i doświadczenia.
#erasmus#smile
Scoil Bhríde, Shantalla Jūrmalas pirmsskolas izglītības iestāde „Saulīte”
 
 
Pomysły na aktywności rozwijające kompetencje matematyczne i inteligencję przestrzenną z wykorzystaniem przestrzeni wokół nas:
GARDEN GAMES -EN
gry i zabawy terenowe
Measure and weigh
Miary i wymiary
 
OUTDOOR GAMES
OUTDOOR MATHS LESSON
POMYSŁ NA LEKCJĘ MATEMATYCZNĄ Z WYKORZYSTANIEM PRZESTRZENI WOKÓŁ NAS
Zabawy rozwijające umiejętności matematyczne dzieci w wieku przedszkolnym
 
 
Pomysły partnerów :
111 222 Activities – Junior Infants
Board Game Outside1
Hula Hoops and Kaboom game Joana
LESSON IDEAS_ Ieva Vevere_Latvia LESSON IDEAS_ Iveta Reire_Latvia
Numeros
Placas

 

Senior Infants

Job-shadowing activities in Galway , Ireland

Latvian lesson „Decoding Spring”

Italian lesson „Little seed”

UPOWSZECHNIANIE PROJEKTU ERASMUS+ SMILE

W dniu 15 maja 2023r. w ramach rozwijania kompetencji nauczycieli i networking pani dyrektor-Koordynator projektu Erasmus+ SMILE i nauczyciele p. Ania i p. Klaudia przeprowadziły warsztaty i zajęcia Job-shadowing dla nauczycieli Przedszkole nr 8 Mysłowicach . Podczas zajęć nauczyciele w praktyce pokazali metody pracy z bajką oraz metody rozwijania inteligencji emocjonalnej z wykorzystaniem IT w edukacji przedszkolnej. Job-shadowing to nowoczesna metoda dzielenia się dobrymi praktykami nauczycielskimi oraz synergia z programem eTwinning.
Koordynator projektu zaprezentowała produkty projektu książkę o emocjach napisaną z dziećmi, Pacynkę która pomaga dzieciom zrozumieć emocje, płytę z piosenkami o emocjach nagraną metodą Peer-to-Peer oraz bazę pomysłów na zajęcia.
Każdy uczestnik otrzymał zakładki z kodami QR do międzynarodowej bazy metod i materiałów wypracowanych w projekcie, stworzonych m.in. przez naszych nauczycieli.
Dziękujemy p. Dyrektor Małgorzata Derdowska-Dąbrowska za zaproszenie i wymianę doświadczeń.
#erasmus #smile

 

TWORZYMY EKO-OGRÓD PRZESTRZEŃ DO ROZWIJANIA KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH I LOGICZNEGO MYŚLENIA WG. METODY AISTEAR’a

Produkt projektu Erasmus+ w aplikacji StoryJumper:

https://www.storyjumper.com/book/read/158014941

ABCs_of_establishing_ERASMUS_GARDEN

ERASMUS DANCE OF EMOTIONS

Kolejne zadanie projektowe przygotowane metodą peer-to-peer, czyli dzieci uczą swoich kolegów tym razem tańca emocji.

ERASMUS POETRY BOOKLET

Rozwój kompetencji językowych, społecznych i kulturowych towarzyszy realizacji naszego projektu od samego początku. Jak widzą wiosnę i Wielkanoc nasze SMYKI i ich rodzice? W ramach realizacji naszego zadania projektowego dzieci z rodzicami tworzyły wiersze, wybrany jeden został przetłumaczony na język angielski i opublikowany we wspólnym produkcie Poetry Booklet.

My prezentujemy Wam wszystkie wiersze , napisane przez nasze SMYKI 🙂

https://www.storyjumper.com/book/read/157994811/646ca315b3fbd

 

ROZWÓJ KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH I LOGICZNEGO MYŚLENIA Z WYKORZYSTANIEM GIER PLANSZOWYCH I KODOWANIA

Kolejny etap realizacji naszego projektu to rozwój kompetencji matematycznych i logicznego myślenia z wykorzystaniem gier planszowych i kodowania. Partnerzy rozwijali kompetencje i przygotowali zajęcia wykorzystując zasoby gier, tworząc aktywności z kodowaniem , także wykorzystując technologie w postaci qbotów. Przygotowane pomysły, zostały pokazane w ramach zajęć job-shadowing podczas spotkania projektowego w Polsce , w Tychach w dn.16-20.10.2023r.

Relacja w prasie nt. projektu i wydarzenia:

https://www.tychy.info/edukacja/19691-zdjecia-projekt-erasmus-smile-w-tyskim-przedszkolu-smyki

 

 

JOB-SHADOWING zajęcia partnerów

Nauczyciele uczestniczyli także w szkoleniu nt” Rozwoju kompetencji matematycznych w edukacji przedszkolnej” , przygotowanym przez psychologa przedszkolnego .

Rozwój-kompetencji-matematycznych-i-logicznego-myślenia-w-edukacji

20 października w Hotelu Tychy odbyło się wydarzenie upowszechniające SMILE PROJECT DISSEMINATION EVENT. Zaproszeni goście dyrektorzy, nauczyciele, rodzice, pedagodzy i psycholodzy z Tychów i okolic, a także przedstawiciele Urzędu Miasta Tychy oraz MEDIATEKI, poznali systemu edukacji partnerów, rezultaty międzynarodowej pracy projektowej oraz uczestniczyli w szkoleniu prowadzonym przez koordynatora projektu mgr Annę Klimsiak-Czech pt.” Kompetencje Kluczowe we wczesnej edukacji”, warsztatach pt.” Kompetencje kluczowe z UŚMIECHEM” dotyczące wpływu ruchu i muzyki na rozwój kompetencji u dzieci , prowadzonych przezz dr Aleksandrę Pyrzyk-Kuta z wydz. Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego oraz szkoleniu „Synergia eTwinning i ERASMUS-  korzyści” prowadzonym przez ambasadora eTwinning i konsultanta WOM w Rybniku mgr Annę Krzyżanowską.

Program konferencji :

SZKOLENIA I WARSZTATY:

Kuratorium Oświaty w Katowicach p.Joanna Sobotnik

prezentacja X 2023

Koordynator projektu SMILE Anna Klimsiak-Czech

Ambasador eTwinning Anna Krzyżanowska

Tychy AK konferencja eT 20 10 2023.pptx

Relacja z wydarzenia:

Pomysły aktywności rozwijających kompetencje matematyczne i logicznego myślenia z wykorzystaniem gier planszowych i kodowania:

FUN WITH SHAPES

JESIENNE WARIACJE

Kolorowe, piękne, pachnące – jesienne owoce i warzywa

QR LESSON IDEAS

The dog’s way home- board game

W co się bawi z nami jesienny wiatr

We know geometric figures well

wHAT IS THE WIND PLAYING

Zabawy z figurami

AUTUMN VIBES

Colorful, beautiful, fragrant – autumn fruits and vegetables

Droga psa do domu

Figury dobrze znamy

 

POMYSŁY PARTNERÓW:

IRLANDIA

Lesson Plan 1 Ireland Sarah Jane

Lesson Plan 2 Ireland Jan (2)

ITALY:

LESSON IDEAS 1

LESSON IDEAS n2

LATVIA:

LESSON IDEAS_ Annija_Laivina_Latvia

PORTUGAL:

Poland lesson 1 -shapes

Poland lesson 2 – laterality

 

TEACHING IN MULTICULTURAL ENVIRONMENT

IV etap naszego projektu to praca nad rozwijaniem metod i technik pracy w środowisku wielokulturowym. Wypracowane metody pracy skupione były na połączeniu metod pracy z dzieckiem , które wprowadzone jest w nowe środowisko kulturowe i językowe, a także systemowe. Metody rozwijały kompetencje matematyczne i logicznego myślenia z dużą uwagą na wrażliwość emocjonalną i wprowadzenie w nowe otoczenie kulturowe. Każdy partner opracował 2 pomysły na zajęcia , wspierające kompetencje nauczycieli.

Spotkanie projektowe, które było podsumowaniem pracy partnerów odbyło się w Lizbonie , Portugalia w dn.17-23.02.2024r. w Astoria International School.

Podczas spotkania upowszechniającego projekt uczestniczyliśmy w warsztatach prowadzonych przez przedstawiciela Associacão Internacional Lusófona para a Educação nt. edukacji emocjonalnej oraz wielokulturowości w edukacji .

Apresentacao_Aile_final_PP

 

Propozycje pomysłów na zajęcia :

Polska:

CODED COLOURS

Dog’s way home

Multicultural teaching EN

teaching in multucultular group EN

Załączniki

Łotwa:

LESSON IDEAS_ Annija_Laivina_Latvia

LESSON IDEAS_ Ieva_Vevere_Latvia

Portugalia:

lesson 1 preschoolers portugal 24

lesson 1 waterlilies portugal 24

A lagartinha muito comilona

Ficha Van Gogh fly swat (1)

Job FCs lesson portugal 24

lesson 1 butterflies portugal 24

Włochy:

LESSON IDEAS- 5_6 italy

LESSON IDEAS age 4_5 italy

RESEARCH RESULTS

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań przeprowadzonych w 5 krajach projektowych .

Wyniki badań dotyczą samoregulacji u dzieci oraz wpływu działań projektowych na funkcjonowanie dzieci oraz wykorzystania innowacyjnych metod pracy z dziećmi w ramach projektu Erasmus+ SMILE.

common results research

ZAPRASZAMY DO ODWIEDZENIA STRONY PROJEKTOWEJ SMILE 

https://www.smileerasmus.com/?fbclid=IwAR2oU-yXWX9fe62rpxnyeFHIXE-lidnGCNHYKASqYBN4q3RdwQ2xxSm0IMc

 

GALERIA SMILE

Prezentujemy kolejny produkt projektu SMILE 

https://www.artsteps.com/view/6365514ea691ef50782802c4

Projekty

Nasze projekty

  • e-Twinning – PROGRAMY EUROPEJSKIE

    Nasze przedszkole jest autorem projektów współpracy międzynarodowej poprzez społeczność e-Twinning i współpracy w ramach programu Erasmus+.

    Dzięki projektom dzieci mają możliwość kontaktu z „żywym” językiem obcym. Wymieniają swoje doświadczenia, mają możliwość zaprezentowania swoich umiejętności, kraju, kultury i języka.

    Rozwijają swoje kompetencje językowe, społeczne i kulturowe, mając przy tym ogromną dozę satysfakcji i poczucia tworzenia wspólnego projektu.

  • SMYKOWE AKCJE CHARYTATYWNE

    W przedszkolu organizowane są cykliczne akcje charytatywne, na cele organizacji pożytku publicznego i konkretnych osób.

    W ramach swojej działalności wpajamy w dzieci potrzebę niesienia pomocy , nie tylko materialnej ale także budzimy w nich empatię, pokazujemy problemy jakie dotykają ludzi i zwierzęta. chcemy by nasze dzieci wyrosły na zdrowych, empatycznych ludzi, szanujących otaczający świat.

  • KLUB ZDROWEGO SMYKA

    W ramach naszej działalności statutowej stawiamy na zdrowie psychiczne i fizyczne dzieci. Każdy SMYK objęty jest pomocą psychologa. Realizujemy programy profilaktyczne koordynowane przez naszą pielęgniarkę wraz z Ministerstwem Zdrowia i Sanepid, akcję Zdrowy Uśmiech- przeglądy ząbków, badania przesiewowe postawy, stópek i słuchu. Realizujemy rzetelnie przeciwepidemiczne wytyczne GIS, dbamy o czystość i estetykę.

  • SMYKOWE KODOWANIE

    Czym jest kodowanie i dlaczego zaczynamy zabawę z kodowaniem w przedszkolu?

    Nauka kodowania dla dzieci wymaga dostrzegania i nazywania problemów oraz poszukiwania niestandardowych rozwiązań. Wymaga – i uczy – myślenia “out of the box”, a równocześnie korzystania ze znanych i dostępnych rozwiązań w sytuacjach zarówno typowych, jak i niestandardowych.

  • Kodowanie to nastawienie na rozwiązywanie problemów

    Kodowanie pozwala osobie, która potrafi z niego korzystać, tworzyć rozwiązania problemów, przed którymi staje. Doświadczenie własnej skuteczności i sprawczości w rozwiązywaniu problemów jest dla dziecka wspaniałym, wspierającym doświadczeniem, które przekłada się na wszystkie dziedziny życia!

    Tak naprawdę kodowania uczymy się od pierwszych dni życia… począwszy od nauki mówienia, zabawę, czytanie i pisanie… te umiejętności to też kodowanie!

  • WIRUSOOCHRONA

    Program we współpracy z Państwową Inspekcją Sanitarną ukierunkowany na budowanie świadomości dzieci na zdrowe nawyki, dbanie o higienę i edukowanie dzieci o budowaniu odporności.

    #lekcjahigieny#wirusoochrona

     

  • Erasmus+

    Projekt edukacyjny „SMILE- development of Social,Maths and language competencies with development of Emotional Intelligence”  finansowany przez Unię Europejską. Partnerami projektu są przedszkola i szkoły podstawowe z Łotwy, Irlandii , Włoch i Portugalii. Celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych u dzieci oraz wzmocnienie inteligencji emocjonalnej w obszarze samoregulacji.